Zeid Saleh skal trene damelaget

Zeid Saleh skal trene damelaget

Damelaget skal ha sin første trening i Grorudregi på mandag, tiden fra HSIL og Grorud ble enige om å samarbeide om toppfotball på damesida har blitt brukt til å sette sammen et trenertaem og støtteapparat.

Zeid (30) er utdannet førskolelærer og har omfattende erfaring fra kvinnefotballen. Han kommer fra stillingen som utviklingssjef i Øvrevoll Hosle IL og som spiller, trener og klubbutvikler i Vind IL.
Han har vært trener for kretslag Indre Østland og har erfaring med spillere fra aldersbestemte landslag.

- Dette er et veldig spennende prosjekt.
Jeg hadde et annet tilbud, men dette var så spennende og passer meg så perfekt, at jeg veldig gjerne ville være med på reisen.
Jeg gleder meg til å treffe spillerne og å bli bedre kjent med klubben, som jeg har hørt mye bra om, sier Zeid.

- Det er veldig gledelig å lande en kapasitet som Zaid til dette prosjektet. Han har fra starten av vist engasjement og evnen til å tenke langsiktig. Det viktigste er kanskje hvordan han ser for seg prosjektet, hva det vil koste av tid og krefter å bygge det opp, og hva det kan bli i fremtiden som er mest spennende, sier daglig leder, Mats Thyli.

- Vi er i prosess med å lande resten av apparatet rundt laget, og kommer tilbake fortløpende med dette, avslutter han.