Presseinformasjon, akkreditering og frikort 2022

Grorud Idrettslag ønsker medieaktører velkommen til hjemmekamper på Grorud Arctic Match.

Alle som ønsker adgang til vår pressetribune for å jobbe på Grorud Arctic Match i forbindelse med våre hjemmekamper må søke om akkreditering på forhånd.
Vi henviser for øvrig til Mediahåndboken.

Akkreditering
Klikk her for å komme til skjema for medieakkreditering
Frist for akkreditering er 48 timer før aktuell kamp.

Akkrediteringen gir adgang til følgende:
Presserom
Angitt plass på pressetribune
Mixed sone etter kamp
Eventuell pressekonferanse

Adkomst
Akkrediteringskort og fotovester hentes ved personlig fremmøte i mediebrakka ved inngangen ved Sigvardsens Steinindustri.
Akkrediteringskort og fotovester leveres til vert i Mixed sone eller i presserommet etter kampen.

Pressetribune
Pressetribunen er plassert i 2. etasje i medietårnet og på platting på vestre langside.
All skrivende presse får anvist plass.

Presserom
Presserommet er plassert i 1. etasje i Grorud Flerbrukshus

Trådløst nettverk
Tilgang til trådløst nettverk fås ved å benytte kode som oppgis i presserommet/pressetribunen.

Fotografers rettigheter og arbeidsområde
Akkrediterte fotografer skal bære fotovest. Denne fungerer som akkrediteringskort som gir følgende tillatelser:
- Adgang til indre bane på tribunesiden 15 minutter før avspark i påvente av lagenes valg av side, umiddelbart etter at side er valgt skal fotografene umiddelbart plassere seg på anvist sted på kortsidene.. Fotografene skal ikke under noen omstendighet bevege seg ut på spillebanen før kamp, under kamp, i pausen og umiddelbart etter avblåsning uten spesiell tillatelse.
det er tillatt å bytte kortside i pausen.
- Fotografenes arbeidsområde er bak sikkerhetssonen bak hvert av målene mellom cornerflagg og sekstemeterstrek på tribunesiden.
- Fotovesten gir adgang til opphold rundt spillerslusen etter kamp, etter retningslinjene i Mediahåndboken. Spillebanen skal ikke benyttes som gangvei.

Ikke-rettighetshavere
Alle TV- og web-TV-selskaper, med unntak av rettighetshavere, har ingen rettigheter til levende bilder fra kampene, og gis ikke adgang med TV-, video eller web-kameraer.

Parkering
Presse har mulighet, såfremt kapasitet, til å parkere på angitte plasser på parkeringsplass ved Sigvardsens Steinindustri. Dette gjelder kun akkrediterte journalister, fotografer og radio. TV har egne reserverte plasser med plass til buss og privatbiler.

Opphavsrett og kreditering Grorud Idrettslag
All uautorisert bruk av bilder og annet materiell fra www.grorud-il.no vil bli fakturert med kroner 1.000,- pr. bilde og publisering. Bilder krediteres fotografens navn der dette er oppgitt, hvis ikke benyttes ”Foto: Grorud Idrettslag”. Ta kontakt med Frode Englund på telefon 93 80 64 44 for spørsmål.

FRIKORT

Frikortinnehavere må forhåndsbestille sine billetter til Grorud Idrettslags hjemmekamper. Når du bestiller billetter må du oppgi navn, hva slags type frikort du har og frikortnummeret.
Bestilling gjøres her

Bestillingen må være sendt 4 dager før gjeldende kamp, og gjelder kun for neste kamp.
Link for å hente ut billett sendes ut dagen før kamp

Innehavere av frikort utstedt fra følgende organisasjoner har rett til fribillett:

Norges Idrettsforbund
Norges Fotballforbund
Norsk Toppfotball
Norsk Tipping
Norske Sportsjournalisters Forbund
Oslo Idrettskrets
NFF Oslo

Ønsker du billetter blant motstanderens supportere, oppgi dette i bestillingen.

Frikortet er personlig, og gjelder bare for den personen kortet er utstedt til. Det må være påført bilde og være signert. Vi minner om at øvrige organisasjoner og pressekort ikke har noen krav på fribillett.

Grorud Idrettslag gjør oppmerksom på at ved populære kamper må frikortbilletter bestilles i god tid. Ved utsolgte kamper kan ikke alle frikortinnehavere regne med å få billetter selv om de bestiller innen fristen.

Media og akkreditering:
Frode Englund 93 80 64 44