Zeid forlenger kontrakten

Vår trofaste hovedtrener for A-lag kvinner er klar for mer

Zeid Saleh kom til klubben før 2023-sesongen, og har vært den viktigste brikken i å etablere en solid gruppe på kvinnesiden i Grorud. Gjøvikenseren tok over et samarbeidslag med HSIL for snart to år siden, og har sammen med gjengen selv og assistenttrener Tom Arne Stormo skapt en god trenings- og prestasjonskultur, hvor flere av de originale Høybråten-damene fortsatt holder koken.

Etter et par år hvor etablering av laget har stått sentralt, har det nå blitt flere sterke prestasjoner og trepoengere. Da er det naturlig å se mot toppen i årene fremover. Zeid sier selv at både han og gruppa ønsker å ta det neste steget i 2025:

- Jeg trives i Grorud, og får jobbet godt med spillerne i treningshverdagen. Det er inspirerende å være med på en reise her, og det er hovedgrunnen til at jeg vil være med videre. Vi har startet noe, som enda er langt fra i mål. Da gjelder det å stå på videre og sørge for at vi tar det neste steget.

Daglig leder Mats Thyli er glad for at forhandlingene gikk smidig og Zeid er i boks:

- Zeid har vært en naturkraft siden han kom inn. Han kjører på og sørger for at vi beveger oss fremover, og legger ned utrolig med timer. Han er enkelt og greit en kompetent og likandes kar. Heldigvis fikk vi også inn Tom Arne før årets sesong, som har mye ballast og bidrar godt i tospann med Zeid. Det er ingen hemmelighet at neste oppgave blir å gå i dialog med også han for å fortsette den reisen gruppa er på, sier Mats.

Zeid har tidligere vært Utviklingsleder i ØHIL, og hatt oppgaver i bl.a. Vind i Innlandet, men liker seg best på feltet. Der har han full kontroll, forteller Mats videre:

- Zeid representerer klubben vår på en god måte, både i forberedelser og gjennomføring av trening og kamp, men også som ambassadør og kollega. Ydmyk, men tydelig. Klar i hvor han vil og hva som kreves, men ser likevel mennesket i det hele. Et høydepunkt i år å få han med videre, må jeg si, avslutter Mats.

Vi gleder oss til fortsettelsen!