A-laget fyller på

Willian Poza og Nidal Loulanti har signert for Grorud, og Luka Fajfric har forlenget sin kontrakt til sommeren 2026

Willian kommer til Grorud fra FC KTP i Finland. Hans siste klubb i Norge var Notodden, og han gjenforenes derfor med tidligere lagkamerat Abel Tjomsland. Han har også spilt for bl.a. Strømmen og Tromsø.

Nidal kommer fra Nordstrand, og treffer igjen fjorårets lagkamerat Luka Fajfric. Nidal har sin fotballoppvekst i Oppsal.

- Vi ønsker å etablere en sinnsyk konkurransesituasjon om alle plasser på laget, og vi ønsker å ha mange muligheter i løpet av en kamp. Dette er typer med forskjellige ferdigheter, som alle tilfører noe til gruppa, både som spillere og personer. Her må alle være på, hvert minutt på hver trening, for å konkurrere om spilletid. Sånn har det vært i bakre firer lenge, sånn har det vært på midten en periode, nå er det også sånn offensivt. Akkurat sånn vi vil ha det, sier a-lagstrener, Andreas Alrek.

Luka kom fra Nordstrand i vinter, han har altså vært i klubben et halvt år.

- Jeg har lyst til å trekke fram Luka spesielt. Han kom hit på en amatørkontrakt i vinter og har jobbet knallhardt hvert sekund siden han kom. En Ellingsrudgutt som virkelig har tatt vare på muligheten, og nå blomstrer han i kollektivet vårt.  Et eksempel til etterfølgelse, sier Alrek.