Geir forlenger

Geir Runar Omli kom inn som assistenttrener for A-lag herrer i vinter, og har nå forlenget avtalen ut 2025.

Det har vært «bli-kjent»-leken for Geir og Grorud IL et halvårs tid, men partene fant fort tonen og har nå blitt enige om en lengre avtale. Det lå hele tiden en klar intensjon om å forlenge der, så veldig vanskelig har ikke forhandlingene vært. Daglig leder Mats Thyli kommenterer:

«Geir er en fotballklok og sindig type, som utfyller trenerteamet på en god måte. Han har kommet inn med referanser som vi ønsker å lære mer av, og han er behagelig å være rundt. Han har trua på klubben og på gruppa, og da var dette enkelt».

Hovedtrener Andreas Alrek er fornøyd med at Geir er med videre:
«Geir har kommet inn og bidratt fra første stund. Han tar stadig med plass og har innflytelse på hva vi holder på med. Så har han allerede opplevd en del i treneryrket, så vi får en del impulser fra han som vi drar nytte av».

Geir har signert ut 2025, og er sammen med hovedtrener Andreas Alrek, keepertrener Oddbjørn Nørstrud, spillerutvikler Emilio Garcia og fysioterapeut Silje Finsådal årets trenerteam, sammen med det lojale støtteapparatet vårt. Fysisk trener Joaquin de Dominicis, som har vært med rundt A-laget det siste halvannet året, reiser med familien til hjemlandet Argentina fra høsten av, og trer derfor av for denne gang.

«Vi opplever at vi er på rett vei med dette teamet, og de skal få tid og rom til å utvikle laget videre i fred og ro. Nå har vi sikret kontinuitet med en assistenttrener som kjenner forutsetningene våre, og vi kjenner hans. Vi gjør mange gode prestasjon om dagen, til tross for noe varierende resultater. Det er ingen snarveier i fotball. Nå er vi i garasjen og skrur, så skal vi nok med tida melde oss ordentlig på i toppen», avslutter Mats.

Geir selv er selvfølgelig godt fornøyd med situasjonen:
«Nå har jeg vært her et halvt års tid, og blitt kjent med klubben og folka her. Dette er riktig for meg nå, og det er her jeg vil være. Nå skal jeg bidra med det jeg har for å løfte oss videre utover sesongen og inn i neste år».

Styreleder Richard Pedersen avslutter:
«Alrek er en av våre egne, og han står vi med last og brast. Så har Geir kommet inn som et friskt pust, og vi ser nå at vi har et kompetent og bra team rundt A-laget. Herfra går det bare oppover».