2-1 seier mot Strømmen!

Grorud vinner på hjemmebane i den viktige kampen mot tabellnabo Strømmen. Martin Høyland blir tomålsscorer!

Grorud mot Strømmen.

14. mot 13. plass.

En viktig kamp i innspurten av årets OBOS-liga sesong.

Alt var duket for den siste kampen på Grorud Arctic Match i denne omgamg for de gule og blå.

På grunn av at alle kampene de to siste rundene skal spilles samtidig blir Grorud nødt til å låne Consto Arena, hjemmebanen til Mjøndalen i den siste "hjemmekampen" på terminlista.

Tøff start

I det sekundet dommeren starter første omgang åpner deler av himmelen seg og sola skimter med sitt nærvær.

Men dessverre så var det gjestene som åpnet nedrykkskampen best. Etter å ha spilt seg fram på høyresiden, må Mats i buret gi retur på et skudd som Youssef Chaib setter i et åpen mål.

Gjestene tar ledelsen etter bare 5 minutter.

Grorud får sin største store sjanse i det vi runder kvarteret, når Kevin Mankowitz vinner ballen rett utenfor feltet til Strømmen og sender en breiside like over mål.

Sekunder senere er yngste bror Mankowitz på nye takter da han rager høyest på et innlegg fra venstre, men den ballen går også over mål.

Belønning før pause

Det neste kvarteret av kampen svaiet fram og tilbake, med noen småjanser her og noen småsjanser der.

Men minutter før pause, skulle endelig forløsningen komme for hjemmelaget.

Trace Murray felles 40 meter fra mål på venstre siden av banen. Innlegget taes kort langs bakken inn til Kevin Mankowitz som stusser ballen videre til Martin Høyland som står ledig på venstre siden av boksen til Strømmen. Han dundrer ballen i mål og utligner for hjemmelaget fem minutter før pause.

Lagene går til pause med 1-1.

Gavepakke tidlig i omgangen

10 minutter ut i andre omgang pådrar Strømmen spiller Hasan Kurucay på seg sitt andre kule kort etter en takling på Trace Murray og bortelaget er redusert til ti mann.

De gule og blå får en kjempesjanse etter 65 minutter spill. Et høyt innlegg fra Kevin Mankowitz ender i feltet og etter litt klabb og babb får Oscar Aga av et skudd som går like utenfor.

Fra speaker bua kan vi høre trener Eirik Kjøne si "Martin! du har et mål til i deg!".

Your wish is my comand tenker Martin Høyland som dukker opp på bakerste stolpe etter ett innlegg fra høyre og sender Grorud opp i ledelsen 2-1.

Etter Grorud sin scoring er det høy temperatur ute på matta og det kommer mange tøffe dueller. Eirik Kjøne roper alt han makter fra siden for å mane fram sine gutter.

På tampen av kampen legges det til 6 minutter og Strømmen presser på alt de kan for en viktig utligning, men det lykkes ikke for bortelaget og Grorud tar tre meget viktige poeng på tampen av sesongen!

Vår neste seriekamp er førstkommende lørdag borte mot Sogndal, kampen spilles kl. 15:30

----------
Grorud startet kampen med følgende lag:

4-4-2

Mats Gulbrandsen VIken

Leo Cornic - Geirald Meyer - Glenn Harviken - Trace Akino Murray

Kevin Mankowitz - Preben Mankowitz (K) - Martin Høyland - Sindre Osestad

Oscar Aga - Thomas Elsebutangen

Benk:

Emil Gundelach Ødegaard - Jonas Pereira - Fabian Østigaard Ness - Vetle Skåttun - Josias Furaha - Kristian Sirum Novak - Christos Zafeiris - Fredrik Pedersen - Omar Bully Drammeh

Kampfakta:

3' - Gult kort - Hasan Kurucay / Strømmen